|
Post by Het on Sept 9, 2014 8:12:20 GMT 2
uu mahtavaa! :'D aamufiilis piristyi huomattavasti
|
|
|
Post by §usipoika on Sept 9, 2014 8:49:01 GMT 2
Älä mitään Het mitähän on tulossa?
|
|
|
Post by Rat ki Rani on Sept 9, 2014 9:31:08 GMT 2
Ömm, mutta koska käynnissä olevat tärkeät tai vähemmän tärkeät pelit tapahtuvat menneisyydessä niihin tuleviin mullistuksiin nähden, asiat ovat niissä ihan niin kuin ne ovat olleetkin, eikö?
|
|
|
Post by Silkki on Sept 9, 2014 9:38:23 GMT 2
Kyllä, toki ovat Enemmän siis meinasin sitä, että jos jollakulla on jokin tärkeä peli, jota ei ole vielä aloittanut, niin kannattaa aloittaa se nyt niin on helpompi pitää aikajanaa selvänä. Mutta menneisyyteen sijoittuvia pelejähän saa aina pelata ja aloittaa, joten ei huolta, kyllä kaiken saa loppuun pelattua ja jos vielä haluaa myöhemminkin palata johonkin tiettyyn ajanjaksoon niin sekin onnistuu.
|
|
|
Post by Rat ki Rani on Sept 9, 2014 9:42:02 GMT 2
Aah, aivan. :'D Olen hiukan hitaalla.
|
|
|
Post by Silkki on Sept 9, 2014 9:45:20 GMT 2
Tähän aikaan aamusta saa olla vaikka todella hitaalla Minullakin tämä ihana armas kielemme tökkii harvinaisen paljon ja tuntuu, ettei suurimmassa osassa lauseita ole päätä eikä häntää. Ja minä kun ajattelin, että olin jo oppinut selittämään asioita ymmärrettävästi suomeksi... Ei sitten.
|
|
|
Post by Het on Sept 9, 2014 10:14:12 GMT 2
Aiheesta toiseen mutta onko joku rakkaista lupuslaisista kenties käynyt/käy lukiota? Elämäni ensimmäinen koeviikko alkaa pian painaa päälle ja oon lievästi sanottuna paniikissa :'D osaako joku samaistua/ antaa vinkkejä/ rohkaisevia sanoja?
|
|
|
Post by Silkki on Sept 9, 2014 11:02:17 GMT 2
Älä panikoi. Se on paras vinkki, mitä minulla on tarjota. Toinen on se, että ajattelee koeviikolla vain seuraavana olevaa koetta. Eli jos tiistaina on matikan koe ja keskiviikkona kemia, maanantaina keskittyy vain matikkaan ja tiistaina kokeen jälkeen sitten kemiaan, ja keskiviikkona torstain kokeeseen. Ei kannata etukäteen odottaa kauhulla niitä loppuviikosta koittavia kokeita. Osaat varmasti. Tsemppiä!
|
|
|
Post by Rat ki Rani on Sept 9, 2014 11:13:00 GMT 2
Ehdottomasti samaa mieltä Silkin kanssa. En ole koeviikolla melkein ikinä lukenut kokeeseen kuin sitä edeltävänä päivänä, ja silti pääsin kaikista kokeista aina kunnialla läpi. Tietysti riippuu siitä, millainen muisti itse kullakin on, ja siihenhän ei osaa kukaan toinen neuvoja antaa. :3 Älä stressaa siis, hyvin se menee.
|
|
|
Post by Harine on Sept 9, 2014 11:40:30 GMT 2
Koeviikkoja tulee ja menee. Kohta se on jo rutiinia. Kannattaa varmaan myös miettiä, mihin aineisiin haluaa panostaa. Esimerkiksi itse luin filosofiaan ja psykologiaan enemmän ja ehkä toisten ei-niin-tärkeiden aineiden kustannuksellakin (itellä maantieto tms). Näitä itselle vähemmän tärkeisiin aineisiin luin yhtä paljon kuin Rat ki Rani, eli edellisenä iltana. Pääsin silti läpi. Sekin tietenkin riippuu opettajasta ja koulusta millaiset vaatimustasot on. Lisäksi tunneilla kuuntelu ja keskittyminen vähentää luku-urakkaa aika paljon. Ainaki meikäläisellä. Kannattaa jo nyt vähän miettiä mihin aineisiin haluaa panostaa (jos siis on mitään hajua), sillä numero voi hyvällä/huonolla tuurilla vaikuttaa jatkokouluun pääsemiseenkin.
|
|
|
Post by Rat ki Rani on Sept 9, 2014 13:06:58 GMT 2
Minä luin kaikkia aineita suunnilleen yhtä paljon, enkä varmaan ikinä saanut kokeista kahdeksikkoa huonompaa ja vielä kohtalaisesti kiitettäviäkin - pitkän matikan keskiarvoni oli melkein kymppi. Mutta joo, kuten sanottu - riippuu siitä, millainen pää itse kullakin on. Kokeen jälkeen en sitten muistanutkaan suurimmasta osasta asioita enää mitään, mutta koeviikon näkökulmasta tärkeintähän onkin osata ne asiat juuri siinä kokeessa.
|
|
|
Post by Harine on Sept 9, 2014 13:28:13 GMT 2
Jos luin kokeeseen vain edellisenä iltana, niin luultavasti sain 6-8 aineesta riippuen. En oo nii välkky tai hyvä muistaan et menis noin hyvin. Nyt tuli ikävä ihanan ohuita lukio kirjoja ku koitan lukee keskikokosta tiiliskiveä (380 sivua) alle viikkoon ku laina-aika on vaa sen kaks viikkoa. "Maailmanpolitiikka" ärh. Tässä vähän pohdin et miten ihmeessä päädyin ottaan sivuaineeks valtio-oppia, kun lukiossa kävin yhteiskuntaoppia sen 2 kurssia...... No jaah, kaikkee ei voi tietää etukäteen.
|
|
|
Post by Het on Sept 9, 2014 14:26:19 GMT 2
Kiitos hurjasti kaikille! <3 Tietenkin oppiminen on jokaisella yksilöllistä, mutta on rauhoittavaa kuulla teidän kokeneempien vinkkejä eka koe eli äidinkieli on ens viikon perjantaina, joten nyt yritän ensiksi vaan keskittyä siihen! Tsemppiä Harine tiiliskiven kanssa
|
|
Regre
Vaeltaja
• Suddenly the worlds upside down and adventures all around •
|
Post by Regre on Sept 9, 2014 17:56:57 GMT 2
Tsemppiä Het'ille koeviikkoon ja Harinelle maailmanpolitiikan lukuun. Miulta ei taida uusia neuvoja edellisten lisäksi löytyä, juurikin vaan kannattaa miettii yhtä koetta kerrallaan ja välttää turhaa stressiä. Ja lukion kokeista pitäisi päästä ongelmitta läpi, kunhan vain perusasiat osaa. Kannattaa hyödyntää tuo viikonloppu, jos on jokin koe viikolla mihin tahdot panostaa, ainakin itsellä ne koeviikot, jotka oli jakautunut niin että oli viikonloppuja välissä, oli paljon mukavempia kun ennätti ottaa välillä rennostikin.
|
|
|
Post by Rinskus on Sept 9, 2014 17:58:59 GMT 2
Tsemppiä itse kullekin!
Koeviikko on ehkä jakson paras asia :'3 rauhallisesti ja turhia ressaamatta ja huomaa pian, et kokeet on melkeenpä helpompia, mitä yläasteen kokeet~
|
|